مشاوره ديجيتال ماركتينگ

مشاوره ديجيتال ماركتينگ يكي از رايج ترين كارهايي است كه كسب و كارها براي توسعه و بهبود كار خود انجام مي دهند. در شركت ما نيز متخصصان مربوطه تلاش مي كنند تا به كسب و كارها مختلف كمك كنند تا درآمد خود را با اين مشاوره ها افزايش دهند.

مشاوره ديجيتال ماركتينگ

مشاوره ديجيتال ماركتينگ

مشاوره ديجيتال ماركتينگ

يكي از سوالات متداول در زمينه مشاوره ديجيتال ماركتينگ اين است كه آيا شركت من به اين مشاوره نياز دارد؟ در پاسخ بايد گفت كه اين مسئله به عوامل مختلفي مانند خدمات مورد نياز شما ، سالها تجربه و تخصص شركت ، ميزان كار شركت و موارد ديگر بستگي دارد. در ادامه بيشتر به اين موضوع اشاره خواهيم كرد.

مشاوره ديجيتال ماركتينگ چيست؟

مشاوره ديجيتال ماركتينگ توسط يك بازارياب ديجيتال با تجربه انجام مي شود كه مسئول ارتقا يا بازاريابي محصولات يا خدمات شركتها با استفاده از تمام كانالهاي بازاريابي آنلاين موجود است. وظيفه وي طراحي و نظارت بر اجراي استراتژي بازاريابي ديجيتال به منظور افزايش آگاهي از برند ، ترافيك و فروش است.

چرا به مشاوره ديجيتال ماركتينگ نياز داريد؟

اين يك راه حل مشاوره اي كامل است كه بر اساس اهداف تجاري طراحي شده است. پس از مشاوره بايد:

  • ديدگاه متخصص را به استراتژي بازاريابي خود اضافه كنيد.
  • با رويكرد مبتني بر داده ، حسابرسي بصيرتي بدست آوريد.
  • تعهد و تخصص انعطاف پذير در تمام كانال هاي بازاريابي به دست آوريد.

ارزش تجاري استخدام آژانس مشاوره ديجيتال ماركتينگ

مشاوره ديجيتال ماركتينگ براي چندين دهه يك گروه بسيار تخصصي از خدمات تجاري بوده است. اصطلاح مشاوره محدود به شركت هاي مشاوره اي پيچيده و آژانس هاي تبليغاتي است. مشاوره بازاريابي به سرعت در حال پيشرفت است. بنابراين ، اين سوال كه چگونه مشاوره بازاريابي تكامل يافته است ، مي تواند به درك بهتر عملكرد خدمات مشاوره بازاريابي ديجيتال منجر شود؟

  1. تعهد به اهداف تجاري

ارزش عمده خدمات مشاوره بازاريابي مشاركت استراتژيك است. مشاوران عمدتا براي كمك به كسب و كار در دستيابي به اهداف تجاري استخدام مي شوند. مشاوره اين است كه در فرآيند تصميم گيري طولاني يا درگيري هاي داخلي مانند بخش بازاريابي دخالت نمي كند ، بنابراين يك كار مستقيم با تعهدات منحصر به فرد است.

  1. پاسخگويي و حل مشكلات خلاقانه

هنگامي كه يك كسب و كار به دنبال خدمات بازاريابي است ، آنها نه تنها به دنبال اجراي فعاليتهاي بازاريابي نيستند ، بلكه به متخصصاني در اين زمينه نياز دارند. در نتيجه ، مشاوره ديجيتال ماركتينگ يك راه حل بسيار موثر به منظور كسب موفقيت و ايجاد رشد در كسب و كار است. در حالي كه بازاريابي داخلي و آژانس ها ممكن است براي آزمايش روش هاي خود زمان ببرند ، مشاوران مي توانند راه حل هاي اثبات شده را ارائه دهند. به طور معمول ، اين مي تواند در دسترسي به بازارهاي جديد و يا پياده سازي يك كانال خاص ، اعم از ارگانيك يا پولي هزينه داشته باشد. علاوه بر اين ، يك آژانس مشاوره ديجيتال ماركتينگ مي تواند راه حل ها و استعدادهاي بسيار خلاقانه اي ارائه دهد كه مي تواند به بخش بازاريابي ارزش افزوده دهد.

  1. غني سازي ، تعميق دانش بازاريابي

دانش بازاريابي يك مزيت گسترده براي مشاغل است. مشاوران مي توانند دانش بازاريابي پيچيده و بسيار تخصصي را به تيم ارائه دهند و جلسات آموزشي و پشتيباني را نشان دهند. علاوه بر اين ، روشهاي سفارشي تحقيقات بازار و تجزيه و تحليل داده ها كه توسط مشاور ارائه مي شود ، به شركت در ارزيابي درك آنها از محصول و مصرف كننده هدف كمك مي كند.

  1. ادغام انعطاف پذير و سريعتر

اصلي ترين مانع براي ايجاد يك برنامه بازاريابي موثر ، يافتن استعدادهاي مناسب است. اين معمولاً در مورد نيروي انساني است ، نه سرمايه گذاري مالي يا موانع بازار. با اين حال ، به دست آوردن آن بازاريابان بسيار با استعداد از نظر استخدام ، سازگاري ، اجرا و مديريت فرآيند كندي است. در محيط كسب و كار ، ادغام مشاوره بازاريابي به عنوان شخص ثالث در شرايط قرارداد براي ارزيابي نيازهاي شركت و برنامه بازاريابي آسان تر است. علاوه بر اين ، مشاوره انواع مختلفي دارد كه شرايط انعطاف پذير را براي مشاغل فراهم مي كند. خدمات مشاوره مي تواند به صورت ماهانه ، سالانه يا بر اساس ارزش باشد.

خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ استاندارد

  • تحقيقات بازار:

    جمع آوري بينش بازار و انجام تجزيه و تحليل رقابتي اساساً يكي از پايه هاي اصلي فرايند مشاوره است. به طور سنتي ، بازاريابان از روش هايي مانند نظرسنجي و مصاحبه براي جمع آوري بينش هاي مفيد استفاده مي كردند. در نهايت ، بازاريابي اينترنتي شيوه كار محققان را تغيير داده و فرصت هاي جديدي را براي منابع دقيق تر فراهم كرده است. در حال حاضر آژانس هاي مشاوره بازاريابي قادر به جمع آوري داده هاي دقيق با استفاده از ابزارهاي آنلاين مانند SimilarWeb ، Social Mention ، Google Keyword Tool ، Klout و بسياري ديگر هستند. اين ابزارها به محققان اجازه مي دهد تا بينش هاي موثري را در دست بگيرند. در گذشته ، وظيفه تحقيق مستلزم بودجه هنگفت و شركتهاي تحقيقاتي بود كه تجزيه و تحليل موثري ارائه دهند. در حال حاضر ، همه چيز تغيير كرده است و داده ها به صورت آنلاين در دسترس هستند.

  • استراتژي بازاريابي:

    نقش مشاوره ديجيتال ماركتينگ در ايجاد يك استراتژي بازاريابي بسيار زياد است. در طول سالها ، من آژانس هاي بازاريابي را ديده ام كه مجموعه اي از تاكتيك هاي عمومي را براي مشتريان خود بدون سفارشي سازي رويكرد اعمال مي كنند.

اين در نهايت شامل بازاريابي رسانه هاي اجتماعي و كمپين ها براي ايجاد ترافيك و فروش مي شود. بعداً ، مشتري متوجه خواهد شد كه آن ترفندهاي سريع مقرون به صرفه نيستند و به رشد نام تجاري كمك نمي كنند. راه اندازي كمپين هاي بازاريابي به يك نقشه راه اوليه و استراتژي موثر نياز دارد. با اين حال ، هنوز تصور نادرستي در مورد سرمايه گذاري زمان و پول در استخدام يك آژانس مشاور بازاريابي براي تنظيم استراتژي قبل از شروع كمپين هاي بازاريابي وجود دارد.

  • برندسازي:

    متداول ترين سوال اين است كه تفاوت نمايندگي برند با آژانس بازاريابي چيست؟ نام تجاري فقط در مورد خدمات و طراحي خلاقانه نيست ، بيشتر در مورد ايده ها ، خلاقيت ها و تصورات مربوط به شركت است. اين يك اساس استراتژيك برنامه بازاريابي محسوب مي شود. نقش آژانس زماني موثر است كه استعدادها و قابليت هاي لازم براي نشان دادن دستورالعمل هاي تجاري قوي ، براي خلاقيت و پيام در كانال هاي مختلف بازاريابي را داشته باشد.

  • فناوري:

    يك آژانس مشاوره ديجيتال ماركتينگ زماني بسيار كارآمد است كه بتواند قابليت هاي فني را ارائه دهد. وقتي فناوري از بين برود ، رويكرد استراتژيك كافي نيست. بنابراين ، نقش مشاور بازاريابي ارائه يك طرح Techstack است كه شامل اتوماسيون و ابزارهاي تحليلي است. اين بخش مهمي از برتري و مزاياي مشاوره است. اساساً ، نقش در اينجا فقط ترسيم نمودارها و ارائه دستورالعمل ها نيست ، بلكه ايجاد فناوري مقرون به صرفه در فرايند بازاريابي به منظور افزايش و مقياس گذاري است.

    مشاوره ديجيتال ماركتينگ1

    مشاوره ديجيتال ماركتينگ1

چگونه مي توان يك مشاور ديجيتال ماركتينگ موفق شد؟

در اينجا مراحل تبديل شدن به يك مشاور موفق بازاريابي ديجيتال در سال 2021 آورده شده است:

  • مهارت هاي لازم را ايجاد كنيد
  • حوزه كار خود را مشخص كنيد
  • برند شخصي خود را ايجاد كنيد
  • تيم خود را بسازيد
  • در مورد ساختار قيمت گذاري خود تصميم بگيريد
  • ابزارهاي خود را انتخاب كنيد
  • شبكه خود را بسازيد
  • به آموزش خود و تيم خود ادامه دهيد

مهارتهاي لازم را در خود ايجاد كنيد

براي تبديل شدن به يك مشاور بازاريابي آنلاين به چه مهارتهايي نياز دارم؟ براي تبديل شدن به يك مشاور بازاريابي ، بايد خود را به مهارت هاي زير مجهز كنيد:

  • بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)
  • تبليغات و بازاريابي پولي
  • بازاريابي رسانه هاي اجتماعي (SMM)
  • بازاريابي محتوا
  • بازاريابي ايميلي
  • بهينه سازي تبديل
  • تجزيه و تحليل و گزارش
  • مهارتهاي مديريت كسب و كار

حوزه كار خود را مشخص كنيد

گام بعدي در فرآيند تبديل شدن به مشاور بازاريابي ديجيتال ، تعيين جايگاه شما است. اين جمله دو معني دارد:

  • تعريف زمينه اصلي تخصص خود
  • تعيين بازار هدف خود

به عنوان يك مشاور بازاريابي ديجيتال ، شما بايد از تمام كانال هاي بازاريابي ديجيتال دانش خوبي داشته باشيد ، اما بايد حوزه اي را انتخاب كنيد كه واقعاً بتوانيد برتري داشته باشيد. اين معمولاً به تجربه كاري قبلي و موفقيت شما مربوط مي شود. به جاي تلاش براي جلب هر نوع مشتري از هر صنعت ، بهتر است در يك زمينه تخصص داشته باشيد. از طريق تخصص ، مي توانيد روند كار خود را استاندارد كنيد ، موفقيت بيشتري در كار خود به دست آوريد و در نهايت به عنوان متخصص بازاريابي ديجيتال براي آن حوزه شناخته شويد.

برند شخصي خود را ايجاد كنيد

مرحله بعدي با آنچه در بالا توضيح دادم ارتباط تنگاتنگي دارد. به منظور كار به عنوان مشاور و دريافت هزينه بيشتر براي خدمات خود ، بايد نام تجاري شخصي خود را ايجاد كنيد. حتي اگر شما يك آژانس يا تيم را مديريت مي كنيد ، چهره شركت و آنچه مشتريان جديد را به خود جلب مي كند ، نام تجاري شخصي شما است. داشتن يك نام تجاري شخصي ، قوي تر از داشتن يك نام تجاري است زيرا افرادي كه به دنبال خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ هستند ، مي خواهند پيشينه و تجربه شخصي را كه استراتژي بازاريابي آنها را مديريت مي كند ، بدانند.

تيم خود را بسازيد

به عنوان مشاور بازاريابي ديجيتال ، هنگام كار با مشتري بايد با دو سناريو روبرو شويد. اولين سناريو اين است كه شما فقط براي ارائه خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ استخدام مي شويد و اجراي آن توسط يك تيم داخلي انجام مي شود. سناريوي دوم اين است كه شما براي انجام كار از ابتدا تا انتها استخدام مي شويد. در اين سناريو ، غيرممكن است كه همه كارها را به تنهايي و بدون داشتن تيم انجام دهيد.

مشاوره ديجيتال ماركتينگ2

مشاوره ديجيتال ماركتينگ2

افراد مورد نياز در يك تيم

  • كارشناس SEO – كسي كه كار SEO را انجام مي دهد.
  • توسعه دهنده – 99% پروژه ها نياز به تغيير در وب سايت يا توسعه صفحات جديد دارند ، بنابراين داشتن يك توسعه دهنده در تيم شما الزامي است.
  • PPC Expert – بازارياب ديجيتال با دانش خوب در مورد نحوه بهينه سازي كمپين هاي PPC مي تواند به شما در پيدا كردن استراتژي موثر كمك كند.
  • يك يا چند نويسنده – مطمئناً براي كمپين هاي خود به محتواي زيادي احتياج داريد و داشتن چند نويسنده خوب در تيم شما مي تواند بسيار مفيد باشد.
  • متخصص رسانه هاي اجتماعي – شخصي كه به شما در وظايف رسانه هاي اجتماعي كه تكراري هستند و ارزش صرف وقت با ارزش شما را ندارند ، كمك مي كند.

درباره ساختار قيمت گذاري خود تصميم بگيريد

يكي از اولين سوالاتي كه مشتريان بالقوه هنگام درخواست خدمات مشاوره اي شما خواهند پرسيد ، اين است كه “چقدر بايد هزينه كنند؟”. اين يك سوال قابل پيش بيني است زيرا هزينه يك عامل مهم براي هر معامله تجاري است.

ابزارهاي خود را انتخاب كنيد

گام بعدي در اين فرايند انتخاب ابزارهاي بازاريابي ديجيتال است. اينها ابزارهايي هستند كه براي اداره كار به آنها نياز داريد و به مشتريان خود توصيه مي كنيد. وقتي صحبت از ابزارها مي شود ، گزينه هاي زيادي در دسترس است. توصيه من اين است كه تا آنجا كه ممكن است از ابزارهاي كمي استفاده كنيد.

شبكه خود را بسازيد

دو راه براي ايجاد شبكه و بهبود شهرت و در عين حال ايجاد منبع جديدي براي مشاغل مشاوره شما وجود دارد.

  1. با ساير مشاوران در حوزه كار خود ارتباط برقرار كنيد

با اينكه شبكه هاي رسانه هاي اجتماعي ، اولين مكان براي جستجوي مشتريان جديد نيستند ، اما در ايجاد نام تجاري شما عالي هستند. وظيفه شما اين است كه ساير مشاوران را پيدا كرده و با آنها ارتباط برقرار كنيد و به تدريج طرفداران خود را افزايش دهيد. بهترين ابزار براي اين كار LinkedIn ، Twitter و Facebook هستند (به ترتيب). داشتن تعداد مناسبي از فالوئرها و تحت تأثير قرار دادن آنها در زمينه خود ، براي شهرت و برند شما مفيد است.

  1. با مشتريان و دوستان آنها ارتباط برقرار كنيد

در بالا اشاره كردم كه “بازاريابي دهان به دهان” راهي عالي براي به دست آوردن مشتريان جديد است و يكي از راه هاي تحقق اين امر ارتباط با “دوستان” مشتريان است. ابزار مورد استفاده براي اين كار LinkedIn است. هنگامي كه يك مشتري جديد دريافت مي كنيد ، در چك ليست داخلي خود اضافه كنيد تا با آنها در LinkedIn ارتباط برقرار كنيد. سپس از صفحه مشخصات آنها ديدن كرده و با دوستان ، كاركنان و شركاي تجاري خود ارتباط برقرار كنيد.

به آموزش خود و تيم ادامه دهيد

يادگيري بازاريابي ديجيتال هرگز متوقف نمي شود. هرگز نمي توانيد بگوييد كه همه چيز را كه بايد بدانيد ، مي دانيد زيرا تكنيك هاي بازاريابي دائماً تغيير مي كند. مجموعه اي از دوره هاي آموزشي بازاريابي ديجيتال وجود دارد كه مي توانيد از آنها براي كمك به تيم خود در تقويت مهارت ها و كارآمدتر شدن در كار خود استفاده كنيد. حتي مي توانيد آنها را تشويق كنيد تا مدرك بگيرند و هنگام بحث با مشتريان خود از آن به عنوان يك نقطه فروش اضافي استفاده كنند.

مشاوره ديجيتال ماركتينگ3

مشاوره ديجيتال ماركتينگ3

5 روش توسعه كارتان با مشاوره ديجيتال ماركتينگ

يك مشاور بازاريابي ديجيتال به شما كمك مي كند تا از طريق استراتژي و برنامه ريزي ، تجارت خود را توسعه دهيد. اين امر از آن جهت اهميت دارد كه بازاريابي كه براي كمپين ها و پروژه ها كمك ميكند تا احتمال موفقيت خود را افزايش دهند. آنچه يك مشاور بازاريابي ديجيتال مي تواند براي شما انجام دهد ، عبارت اند از:

  1. يك استراتژي بازاريابي ديجيتال موثر ايجاد كنيد

يك مشاور مي تواند يك استراتژي بازاريابي ديجيتال دقيق و كاربردي را بر اساس اهداف تجاري شما تنظيم كند. آنها اين كار را با تجزيه و تحليل عميق موقعيت فعلي و مخاطبان هدف شما انجام مي دهند. اين به احتمال زياد با تجزيه و تحليل SWOT شروع مي شود كه نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهديدها را ارزيابي مي كند. اين بينش بسيار خوبي در مورد نحوه اداره كسب و كار شما ، اثربخشي بازاريابي شما ، موقعيت شما در بازار رقابتي و موارد ديگر ارائه مي دهد.

  1. ايجاد يك استراتژي فروش با قابليت تبديل بالا

آيا مي خواهيد فروش خود را افزايش دهيد؟ يك مشاور بازاريابي ديجيتال نيز مي تواند در استراتژي تبليغاتي به شما كمك كند. تبليغات پولي باعث افزايش ترافيك و افزايش فروش مي شود. به ازاي هر 1 دلار هزينه براي تبليغات Google ، 2 دلار درآمد دريافت مي كنيد.با اين حال ، Google تنها كانال تبليغاتي در دسترس شما نيست. يك مشاور تعيين مي كند كه كدام كانال تبليغاتي بهترين بازدهي سرمايه را براي شما به ارمغان مي آورد ، خواه Google باشد يا تبليغات بومي ، تبليغات پولي رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات ويديويي يا ساير مكان ها. يك مشاور مي تواند كمپين هاي تبليغاتي تأثيرگذار را براي شما از ابتدا تا انتها برنامه ريزي كند.

  1. KPI هاي مفيد ايجاد كنيد

شما ممكن است قبلاً تصوري از اهداف بازاريابي خود داشته باشيد. اما چگونه مي دانيد كه در حال پيشرفت در جهت رسيدن به آن اهداف هستيد؟ يك مشاور بازاريابي ديجيتال شما را راهنمايي مي كند كه كدام شاخص ها و معيارهاي كليدي عملكرد را بايد با توجه به اهداف و استراتژي هاي خاص خود دنبال كنيد. آنها به شما در ايجاد سيستمي خوب كمك مي كند كه مي توانيد عملكرد پروژه هاي خود را اندازه گيري و گزارش دهيد. آنها همچنين مي توانند شما را با ابزارها و نرم افزارهاي مناسب تجزيه و تحليل هدايت كنند. اين به شما كمك مي كند رشد كسب و كار را رديابي كرده و در صورت لزوم تغييراتي ايجاد كنيد.

  1. ايده هاي نوآورانه پيشنهاد دهيد

يكي ديگر از ويژگي هاي شگفت انگيز در مورد همكاري با مشاور بازاريابي ديجيتال اين است كه آنها ديدگاهي تازه و بي طرفانه در مورد استراتژي شما دارند. به عنوان متخصصان در زمينه بازاريابي ديجيتال ، آنها از آخرين روندها آگاه هستند. بنابراين ، آنها مي توانند ايده هاي پيشرفته اي ارائه دهند كه باعث رشد كسب و كار شما شود.

  1. چندين كانال را براي رشد خود بررسي كنيد

اين روزها يك رويكرد omnichannel براي بازاريابي ديجيتال ضروري است. يكي از دلايل اين است كه افراد قبل از خريد در چندين نقطه تماس با برند شما تماس مي گيرند. علاوه بر اين ، مي توانيد با افراد بيشتري كه كانال هاي مختلف را ترجيح مي دهند يا استفاده مي كنند ، تماس بگيريد. بهترين مشاوران بازاريابي ديجيتال در طيف وسيعي از سيستم عامل ها و فعاليت هاي بازاريابي از SEO تا بازاريابي ايميلي تا رسانه هاي اجتماعي تجربه دارند. بنابراين ، آنها مي توانند به شما در ايجاد كمپين هاي مداوم كه در چندين كانال بازاريابي نتيجه مي دهند ، كمك كنند ، با تأكيد ويژه بر كانال هايي كه بيشترين اهميت را براي مخاطبان هدف شما دارند.

چگونه مي توان با مشاوره ديجيتال ماركتينگ شروع كرد؟

اگر مي خواهيد بيشترين ارزش را از همكاري با يك مشاور بازاريابي ديجيتال كسب كنيد ، چند كار بايد انجام دهيد تا آماده شويد:

  1. انتظارات خود را تنظيم كنيد

هر مشاور بازاريابي ديجيتال كه ارزش كار خود را ميداند ، تمام تلاش خود را براي شاد كردن شما انجام مي دهد. اما ، اين تنها در صورتي مي تواند اتفاق بيفتد كه از ابتدا انتظارات روشني داشته باشيد. پس از مشاوره اوليه ، بيش از يك يا چند جلسه در ماه با يك مشاور كار مي كنيد. در مورد آنچه انتظار داريد به دست آوريد و در چند جلسه صحبت كنيد. سپس مشاور مي تواند تمام تلاش خود را براي تحقق اين امر انجام دهد.

  1. اشتراك دسترسي

دارايي ها و حساب هاي خاصي وجود دارد كه يك مشاور بازاريابي ديجيتال براي انجام كار خود ، بايد به آنها دسترسي داشته باشد. به همين دليل كار با مشاوري كه مي توانيد به آن اعتماد كنيد ، بسيار مهم است. در مرحله اول ، آنها مي خواهند هرگونه گزارش و داده موجود را مشاهده كنند. شما بايد دسترسي خود را به Google Analytics ، حساب هاي رسانه هاي اجتماعي (براي مشاهده تجزيه و تحليل هاي اجتماعي) و ساير حساب هاي مرتبط ارائه دهيد. علاوه بر اين ، شما بايد اسناد مرتبط مربوط به كسب و كار خود را به اشتراك بگذاريد. به عنوان مثال ، اين ممكن است تحقيقات مخاطبان موجود ، تجزيه و تحليل بازار ، دستورالعمل هاي نام تجاري ، بيانيه ماموريت شما و موارد مشابه باشد.

مشاوره ديجيتال ماركتينگ4

مشاوره ديجيتال ماركتينگ4

كلام اخر

بنابراين اگر به دنبال مشاوره ديجيتال ماركتينگ هستيد ، حتما با ما تماس بگيريد. تا شما را به صورت حرفه اي و رايگان راهنمايي كنيم.
منبع: گروه مطالعاتي افرند.

یادگیری بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در زمینه‌ی کسب و کارهای آنلاین و حتی فعالیت‌های آفلاین اهمیت دارد. بازاریابی دیجیتال به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌ها و وسایل دیجیتالی مانند وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وسایل ارتباطی مبتنی بر اینترنت به کار می‌رود. یادگیری بازاریابی دیجیتال به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند استراتژی‌های ارتباطی و تبلیغاتی خود را بر اساس داده‌ها و آمارهای دقیق تر و بهینه‌تر طراحی کنند و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، مخاطبان خود را به بهترین شکل ممکن جذب و درگیر کنند.

 

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال، مهارت‌های گوناگونی نیاز است که شامل مفاهیم اصلی مانند SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، SEM (تبلیغات در موتورهای جستجو)، تبلیغات روی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، مدیریت محتوا، تحلیل داده‌ها و... می‌شود. این مهارت‌ها افراد را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر و با کیفیت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محتوای مناسب و جذابی را برای آن‌ها ارائه دهند، در نتیجه برند خود را بهبود دهند و فروش‌های خود را افزایش دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.